rocknangel

Alla inlägg under juni 2011

Av Åsa - 28 juni 2011 22:52

Vilken härlig låt .. precis som en kommenterade den här videon med :

"det här är den ultimata kärlekslåten och alla som någonsin haft en nära relation till ett barn vet att det är sanningen." SÅ RÄTT! 


De finns människor/föräldrar som väljer att gå misste om det vilket jag tycker är helt obegripligt! 


Av Åsa - 27 juni 2011 21:18

 

Idag vart jag "  med lite ny kärlek" mitt nya fina fina fina objektiv kom på

posten   Ett Canon 100mm f/2.8 Macro USM ...   


Provfotade med det lite och här kommer två test bilder , ja jag är NÖJD med otroligt stort N!!!! 


   

Av Åsa - 25 juni 2011 22:59

 Vi har spenderat dagen ute vid Ulva kvarn med massa fika .. lite fiske , matat fåglar & mest gått runt o myst ! När hotande mörka moln började dra över oss tog vi oss vidare hem till min pappa och fikade =) Samanfattat så har vi haft de väldigt bra idag =)  

En riktigt fotovänlig and ! 

Av Åsa - 22 juni 2011 22:37


 


Idag går tankarna till människor jag aldrig någonsin kommer förlåta . Det är människor som inte ens förstår hur mycket det förstör andras liv för att kunna må bättre själva . Människor som lever på andras olycka och det enda sättet för att få njutning i sina liv är andras problem . 

Det här är människor som aldrig kan ge utan att ta .. Människor som aldrig helt ärligt kan göra nånting utan baktanke . 

Människor som är totalt sympati & empati lösa! 

Människor  som bara tycker synd om sig själva & ser bara till sig själva . 

De som endast gör saker för sin egen nyttas skull. 


De här människorna trodde jag inte fanns i verklighet .. men jo jag hamnade mitt bland dom , jag vaknade i en chock och insåg vart jag suttit fast , väldigt nräa helvetet ..och ju närmre jag kom helvetet och misslyckades ju mer njöt dessa människor. 

Helt fantastiskt .. jag är rätt nöjd med att jag träffade dom här människorna för de hjälpte på ett sätt mig att ta mig till en bättre sida i mitt liv ,ju hårdare motstånd dessto starkare vart jag (Vilket jag inte tror ni räknade med ... ni försökte vänta ut tiden till ett misslyckande som skulle knäcka mig totalt ) !Ni visade mig vart jag & min son aldrig någonsin ville / vill befinna oss . Tack vare er gav ni mig kraft att se vart den totala avgrunden befann sig .. å nej o tack där ville intejag stanna . 


Ni stal mycket energi , men det bevisade bara vart jag stod ..min energi var starkare än så att ta död på . 


Tack vare den erfarenheten stårjag idag lycklig och rak i ryggen , trotts sorgsna minnen av allt " som ni inte har gjort , och som inte var erat fel " ! 


Det tråkiga är att dessa människor kommer förmodligen aldrig stå upp för sig själva , de kommer aldrig se att de har problem själv , de kommer alltid tycka att de är " kungar" och alla andra deras " slavar " som bara ska lyssna och ta emot utan yttranden . 


Ni kommer aldrig nånsin kunna skada mig eller nån annan i min omgivning nånsin mer ! Ni gav er på mig under min svagaste tid som människa ... det är bara såna människor ni lyckas få med er och tyvärr kommer det finnas fler av dessa som TYVÄRR också kommer stå i eran väg .. där ni njutsamt slukar dom . 


Har aldrig varit med om maken på mer manipulativa och lömska människor . 

Tack o lov att jag kan göra min val och clippa ha de i min närvaro nu mera !! 

Tack för att jag fick den val möjligheten och tack för att jag slapp föddas till en av dessa tragiska människor ! Jag har ett hjärta och det är jag förbannat stolt över   


Av Åsa - 21 juni 2011 21:24

 


Ja ibland vill man nog leva i såna alltid =) 

Självkänslan är inte på topp och så känns det som att det alltid kommer att vara .. 

Jag är så fruktansvärt trött på det och känner mig sorglig som ska behöva gemföra mig så mycket .. I min värld är jag förmodligen den fulaste människan på jorden . Vilket jag får höra att ingen kan förstå .. men att leva i sånt förakt till sig själv kan va fruktansvärt jobbigt i mellanåt! Spelar lixåm ingen roll vad nån annan säger finns ingen som kan påverka mitt självhat till nått bättre .. jo jag lyssnar och tar in i stunden försöker smaka på orden o placera de rätt  där de hör hemma . 

Mitt fel är att jag handlar ofta efter känslor inte efter vett & verklighet . 

För så är det .. mina känslor är inte alltid sanna , snarare dejavun sen förr i tiden .

Jag får lite hjälp att tänka på andra sätt de är jag glad för , dessa " redskap" hade jag aldrig klarat av att ta fram o använda mig av helt själv .


Jag är inte unik i att ha problem men det är förbannat svårt & jobbigt att leva i ialla fall !  


Jag liknar mig själv och mitt liv som ett trassligt halsband .. där man inte vill dra i knutarna för hårt .. där de då finns en rädsla för  att de ska gå sönder och att alla pärlor ska fara iväg precis överallt utan kontroll. 

Men jag fick ju också höra att ett halsband är ju också väldigt vackert vare sig de är trassligt eller inte .. så det ska jag ta hand om & vara rädd om . Dra lite löst ibland och se om det lossnar om inte låta BLI för stunden =) 


 

Av Åsa - 16 juni 2011 10:54

   

Av Åsa - 16 juni 2011 07:38

Ja det är väl man man gör för stunden .. JOBBAR! =) Idag är man iaf ledig och funderar på vad man ska göra med lilleman    


Känns som bloggandet ligger på is ibland men bättre små inlägg då & då än inga alls då ;-)


Vad har hänt ... hmm inte mycket . Vi har haft en mysig utflykt jag & Pär .. tog oss iväg med båten fiskade och sov under bar himmel på klippor förra helgen .. *underbar egen tid* jag fick min livs första gädda   ( duktiga jag )  


   

   


Delar med mig av mina underbara kollegor & boss (ni är världens störtsa muppar .. världens underbaraste muppar )..   


   

Av Åsa - 7 juni 2011 22:20

  


 

Årets allra första fisk ..   

Ovido - Quiz & Flashcards