rocknangel

Alla inlägg under mars 2011

Av Åsa - 31 mars 2011 20:43

Jag hatar när jag kommer dit , till grubblerier ! 

Fan ..  Ja kan bara säga FAN .. kunde ja inte fått födas till en normal " kärnfamilj" där allt va " tråkigt" och allt bara rullade på .. 

Hatar att va så splittrad som människa som jag ibland är ....  


Idag känner jag mig som den mest missanpassade människan o helst kvinnan på jorden ... men ja vet att i morgon kan det vara annorlunda! 

Idag kan ja inte se meningen med mycket .. men i morgon vet jag att det inte är sant! 


Det är iaf skönt att morgondagen vet man aldrig vad den bjuder på ! 


Ha en bra kväll .. !   

Av Åsa - 31 mars 2011 07:22

En fantastisk dag på jobbet väntar ..   

Hoppas alla andra får en toppen dag idag , vaknade på sämsta humöret oah allt jag såg åt ramlade omkull och lät som fan *orka med sånt på morgonen* .. 

En kaffe , musik med jävla drag i , se framåt mot dagen .. gör det redan bättre . 


   

Foto : Tommy K 

Grafiker : Jeff H 

Modell : Jag 



Av Åsa - 30 mars 2011 07:38

Jo det kan jag säga att jag har här hemma .. en vild unge , sprudlande glad , en kille som inte skämms för mycket, vill framåt & numera vet att han är duktig på det han gör . 

Finns det nått bättre att få se & höra sånt av sin egen son ...  det är den bästa bekräftelsen så här långt på att man lyckats med en uppfostran jag önskat .  


Det enda jag vill är att Izack ska få kliva ut i den stora världen sen full med självförtroende & självkänsla  ,göra det han vill ... han bra & egna värderingar och inte låta sig påverkas av andra på ett dåligt sätt . Kämpa framåt trotts motgångar , 

leva med sunt förnuft . 


Önskar och vill ge han allt i trygghetsväg och självförtroende jag aldrig fick .


En länk på sonen då han diggar till Iggy Pop - Wild One 

Tydligen en nyupptäckt favorit av honom ;-)

Konversationen som löd då han hörde låten första gången : 


Izack:" Vad är det här för musik mamma ... " Jag : Det är Iggy Pop , bra va =) Izack : --- Tystnad--- tills låten e slut . Izack : Jag vill nog höra den igen tror jag " Jag : Skrattar , visst kan vi göra det och sätter på den o sjunger lite . Izack : " NEEEEEEEJJJ " du får inte jag ska sjunga ffffäääällvvvv " ... ;-)



Av Åsa - 28 mars 2011 19:55

En mycket trevlig studio ... rekommenderas varmt . 

Efter måååånga år så har den här bilden funnits på papper ritad av en bekant jag då gick ihop med på en kurs . 

Jag bad henne då göra en döskalle som visade mig , mitt  liv & personlighet . Vilket hon aboslut lyckades med .. Nu har " hon " fått sin plats tack vare duktiga John på 4-ever tatto =) TACK! 



 


 

   

SOL

Av Åsa - 27 mars 2011 08:38

Ja vad har hänt nu på några dagar då .. 

Inte mycket försökt att vara en mamma & god sambo i mellan jobb passen trotts att tröttheten tar över och vinner med stormsteg på kvällarna .. ;-) 


Måste va fantastiskt trevligt att umgås med nån som somnar i soffan varenda kväll  


Idag sitter jag och njuter av lugnet .... Izack har sovit hos pärs föräldrar inatt .. Hans favorit ställe .. att åka dit med honom är lika med att få världens lyckligaste son  ... Pär sprang upp och yrade om att han blivit blåst av båda mobilerna , han skulle upp och åka iväg och fiska ( antar att han försov sig )     


Så jag njuter av min kopp kaffe i lugn o ro med fantastisk musik på vilken volym jag vill ... 


Föröskte hyra film i går såg lite mer än halva " the other guys " jävligt kul film av de jag såg ... Repliken" att han ska vara ett lejon och simma ut i havet för att sätta på den andres tonfisk tjej "  ASG! Det är värt o se filmen för endast den konversationen * HAHHAHAH *


 


Bjussar på Lost in America :-D

Ha en grymt bra dag i solen vänner   



Av Åsa - 23 mars 2011 08:16

Ledig dag ... träningsvärk som f*n i armarna .. man kan tro ja vart på ett värstingpass i gymmet .. men nej jag har bara jobbat =) 

Gratis träning el till o med träning med lön   


Izack o jag har precis ätit frukost och myser till lite Halford innan vi ska ut i solen och köra med radiostyrd bil som ha nfick  i julas av sin farfar    


Här är en av hans låtar som Izack sjunger högt med i refrängen , helst då vi e ute och åker bil , sötnosen .  

Brukar sätta på lite annan musik för att Izack vill dansa säger han men de är inget som duger .. han säger de är " Konstig musik " haha , han vill ha rock`n roll el dödsmetal ( Dödsmetal får mig att vilja gräva ner mig & Pär blir lycklig då han har med håll om att de är bra , vart fan e den skiten bra nånstans  ;-) ... ) De är inte lätt och vara ensam kvinna i familjen ..   


Bjuder på Izacks favvo låt : 


 

Av Åsa - 22 mars 2011 06:47

Ja känns som ja inte uppdaterar så mycket längre mer än lite bilder då och då .. .

Men i helgen va vi hos Bibbi & firade hennes födelsedag ..  

Hälsade på Hultman , Sophie & lille Hugo ..  


Vi var hundvakt åt Igor som åkte hem på Söndag kväll . 


Nu är det åter arbete som gäller , vi har nu en ny Rolling Stones kampanj .. 

Med lite nya T-shirts 149 : - , rolling stones  Strumpor , Kallingar , CD " HotStuff"  , Bok om Keith Richards " Livet "  

 

 http://www.dn.se/dnbok/bokrecensioner/keith-richards-livet



Nevadas Jeans 149:-

Mc. Gordon 199 :- 


Och såklart vår skjorter , Pikè  mm .. 


VÄLKOMMNA ! 




Av Åsa - 22 mars 2011 06:41

Fotograf : Sven Tegelmo 

Smink/Hår : Caroline Johansson 

Grafiker : Jeff Hagström 


Sessionens namn föddes av Jeff och han förklarade det för mig så här : "Elemental är ju elementen så som vind/vatten/jord/eld ... och godess är ju gudinna! och som gudinna kan du manipulera elementen och skapa egna! dvs magi "


   

 


Ovido - Quiz & Flashcards