rocknangel

Direktlänk till inlägg 22 februari 2012

När man bör få vara lycklig men de går inte

Av Åsa - 22 februari 2012 09:34

Jag är gravid med mitt andra barn .. glädjen över plusset varade tyvärr inte så länge . 

Gick nån vecka sen började jag må fruktansvärt dåligt , kräks upp allt jag äter och mår illa av allt i mat väg . 

En sak som hör till , jo men de har gått över en sån gräns att jag tappar livsglädjen , är sängliggandes , orkar inte umgås , orkar inte tänka , orkar inte ens glädjas just nu åt det som ska komma .

Hemmet orkar jag inte bry mig om , ta hand om mig själv är inget jag orkar .

HAR EN STOR TACKSAMHET till min älskade sambo som sköter precis ALLT JUST NU !

Han lever livet för sonen , lagar mat , hämtar , lämnar , leker , diskar , tar hand om mig , Ja GÖR ALLT utan en suck , inget gnäll. ( såklart de är ett tungt lass för honom ) men han säger  själv :  de är övergående .. JO men idag är idag ... och idag är det TUNGT! 


Det har gått ungefär 2 veckor sen jag fick i mig nånting alls i matväg ... allt kräks ja upp .. vare sig de är mat eller vatten . 

Självklart hamnar man i någon sorts depression ... vem orkar må såhär så länge . 

Medeciner har jag fått ... kan ju inte påstå att de är något som fungerar .. kanske om man inbillar sig tillräckligt att de ska göra det ! 


Fysiskt så är kroppen slö , benen orkar inte bära en så mycket längre än till toaletten och tillbaka till sängen . 

JAg gick ut igår en stund till bilen .. för att få skjuts till Akademiska sjukhuset . Vilken sol som värmde  ... vart ledsen över att jag missar att  våren är på väg . 


Vart inlagd från efter middan till sen kväll med dropp ... de sa att min kropp försatt sig i svält & är uttorkad ! 

Fick åka hem sen ... men är sträng vila o äta lite o ofta så mycet jag kan spec få i mig vätska som gäller . 

Mår ja sämre igen är jag välkommen åter . 


I allt de här så mår iaf den lilla bebisen bra ... de är en fin graviditet  som såg helt normal ut ! 

Tyvärr även om jag fick se hjärtat slå på de lilla pyret igår kunde jag inte glädjas riktigt :/

Självklart glad att allt ser bra ut .. men ja tror ja måste få lite livsgnista tillbaka för att ens orka känna nått annat .


Det kan ju bara bli bättre även om de inte känns så just nu . Kram Å 

 
 
Belle

Belle

22 februari 2012 12:32

Men åh vad jobbigt alt låter :( Dock superkul att Izack ska få ett småsyskon, grattis til det :D
Hoppas att du blir bättre snart iaf, saknar er otroligt mycket.

http://bellehjartamajs.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 12 april 2012 08:02


Sen i början på februari till för ca en vecka sen så har jag mått jätte dåligt ... Illamående kräkningar , uttorkning , sjukhusbesök , inlagd m dropp ... svält! Ja så har min början på graviditeten varit .. helt förjävlig och inte ett dugg roligt.  ...

Av Åsa - 1 mars 2012 15:28

Har  legat i soffan & vårhandlat lite online .. och fyndande ordentligt , för 561 spän nfick jag allt detta !  Jag ä rnöjd och hoppas allt kommer passa , iom med att bebis växer så blir ju magen större så jag har tagit lite större stl =)  Förra g...

Av Åsa - 27 februari 2012 10:16

Ja ,Sara Varga säger ju allt i sin låt ....    Man kan ju inge annat än att tyvärr tänka tillbaka på idioter som olyckligtvis finns på denna jord!!     ...

Av Åsa - 24 februari 2012 12:22


Morgonen började ganska bra .. jag kom ur sängen utan att må illa ens *tjoohooo* tills frukosten var intagen .  Toaletten är min " bästa " vän nu förtiden .. aldrig umgåtts så mycket med en porslins-stol som jag nu gjort den senaste tiden .  Min ...

Av Åsa - 6 februari 2012 09:20


Om en vecka kommer de en fantastisk dag , måndag den 13 / 2 2012  .  LÄNGTAR !!  *wwiiiooo*   ...

Ovido - Quiz & Flashcards