rocknangel

Alla inlägg under januari 2011

Av Åsa - 13 januari 2011 07:51

Ja de var svårare att hålla sig till en mindre ranson snus om dagen än vad jag trodde .

Men endå så går det bättre än vad jag förvänta mig då jag intalar mig själv att det är den sista dosan snus som finns och at tdet aldrig kommer gå o få mer .... det funkar . iaf så länge som jag intalar mig själv att det är en lögn och jag har backup i affären   


Har iaf bestämt att mer nikotintugg köper jag inte jag ska tugga upp de jag har sen får jag ta abstinensen vare sig den blir lindrig el inte .. 


Otroligt vad besatt man kan vara i tanken på snus bara för att jag vet att jag VILL & SKA sluta !! *skitgrejjer*


Idag ska är man ledig riktigt skönt & tankarna går till mannen som ramlade ner från taket igår .. stackars undrar hur han mår ..   


Jag är så sjukt förkyld , känns som det sitter klegg i hela hjärnan. *blää*


Izack har nyss vaknat och hans morgon rutiner är det viktigaste han har .... alla nallar täcke & kudde ska han ha i soffan se barnpogram en stund sen äta frukost! 


Morron trött! 

  

Sen såg jag att jag fått en bild som jag önskat hjälp med bakgrunden , och jag hade fått den ..... 


       MINA FINA KILLAR!  

  

Av Åsa - 12 januari 2011 18:57

Dagen började bra ..  

Fick skjuts till arbetet av min mormor & morfar ..   

På jobbet gick allt väldans bra fram till lunch .. har precis hunnit slå mig ner på en stol då jag hör en duns o kort därefter ett skrik ... ett hemskt skrik som skrek AJJJJ miljoner ggr om . 

Fattade inte vart de kom i från o rusade såklart ut och tänkte att nån ramlat ner från taket då de skottar där . Men vi hittade ingen men skriket fortsatte .. !! 

Stannde en som plogade utanför som hjälpte mig leta . 

Tillsist hittade den killen en männsika som låg i fläktrummet mellan taket yttertaket & butikernas innertak . Så jag hade hört han genom ventilationen . 
Stackars stackars människa ....    

Han ramlade från stegen från yttertaket som leder in och rakt ner på betonggolvet .

Vilka smärtor och synen av hans hand var inte rolig *ryser* En fingret hade hoppad ur led så illa att det stod vågrätt åt helt annat håll än de ska . 

Förmodligen brutit sig någonstans vid höften också även handleden .


Abmulans kom och efter det kände man sig väldigt skärrad och har haft svårt att koncentrera sig på jobbet , skönt att vara ledig till på fredag nu :-) 


  

Av Åsa - 12 januari 2011 07:30

Igår tog jag ett beslut om att sluta snusa , jag ska ge de ett värdigt försök . 

Det hela handlade om att jag allt för länge har tyckt att det är så j*vla äckligt smakar illa i munnen det är inte gott alls .. ett gift jag lyckats gjort mig beroende av o trott att jag inte kan eller vill leva utan . 


Men jag har väl börjat insett att det inte är värt det , det är dyrt , det är ett gift & det förstör mina tänder och tandkött .. 


Snusat sen jag var 17 år innan så rökte jag  , har aldrig försökt sluta på riktigt nån gång innan så det blir en prövning . 


För att inte bli totalt sjuk o förstörd så handlade jag på mig nikotin tuggumin  , jag köpte min sista dosa igår som jag ska snusa upp helt eller bara delvis . 


Har från igår bara tagit 2 snusar & 2 nikotin tuggumin, vilket funkar bra ( var lite smptt skepptiskt mot dessa gum )   


Så nu är det bara stålsätta sig , tvinga bort jävuls sidan av hjärnan som gärna påminner mig om att ta en snus & lyssna på den Goda sidan istället som säger ta ett GUMMI istället  


Måste ju säga att det känns nervöst !! 


Så nu kör vi Dag 1 : Dagen började med ett GUMMI då jag vakna 06,45 

nervös känsla om att jag måste ha kontroll på vart snusdosan är   

07.37 alltså precis nu stort sett så vart det en snus . 

Uppdaterar hur dagen gott då jag kommer hem från jobbet idag .


Ha en underbar dag alla goa människor . 


  

Av Åsa - 11 januari 2011 07:35

God morgon .. 


Snart dags o bege sig till arbetet ..  

Älskar mitt jobb   

Trött och förkyld som attan är jag , jobbigt men det brukar lätta mitt på dagen och kännas bättre . 


Får se vad dagen har att ge idag , hoppas vi slipper gammla gubbar med konstiga beteenden   


Igår var Izack med sin morbror Rasmus & Isabelle hela dagen då dagis var stängt för planeringsdag.

Fick lov att sno en bild på Izack & RaZZE från Isabelle , den va så fin   


  

Av Åsa - 10 januari 2011 21:39

  

Av Åsa - 9 januari 2011 23:08

Ja då va det iaf stort sett färdigt... nymålade luckor & byte av handtag som vart svarta knoppar istället =) Färgen vart jag riktigt nöjd med .. så nu ser vårat kök ut så här . 

De är bara byte av diskbänk , diskho och annat smått plåtter kvar =)


  

  

  

Av Åsa - 8 januari 2011 22:45

Men det börjar ta sig mer och mer ..  Nu äntligen försvinner förra hemska färgen på luckorna och det omvandlas till ljusgrått med svarta knoppar .. vart rtiktigt nöjd =)


 Så här såg det ut innan .. 

  


Nu ser det ut så här ... 

Glanset på luckorna är för att färgen inte torkat ännu   



 

 




NU är det kaklet & ny bänkskiva som blir nästa steg .




Av Åsa - 8 januari 2011 21:30

Ja den som letar han finner .. och jag har rensat i gamla foton ..  Och jag nog är jag skjutglad allt   


Här kör vi älgstudsaren


  

En vrål gamal jävla sjörövar picka ;-) Haha 


  

ÅÅ DE VA ET JÄVLA DRAG I DEN NIIII!!! *ASG*

  

Luft pistol 

  

16 år P18 och en Mouser


  

Presentation


Det är EJ tillåtet att använda mina bilder för privat eller annat bruk.
Fråga alltid innan om det skulle vara så att ni vill ha någon bild .
Mvh Å.E

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andras bloggar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards