rocknangel

Alla inlägg den 2 november 2010

Av Åsa - 2 november 2010 09:28

Ibland kommer  det över mig hur sjukt allting varit & kan bli , så stressande och deprimerande . 

Frågan är , hur kan man välja att ha det så ? 

Är det så att man kanske ställer för dåliga / låga krav  på sitt liv ? 

Kan inte se vad som är sunt och inte ? 

Blir du manipulerad ? 

Din självkänsla är för dålig / du tror du inte är värd bättre ? 

Kanske mycket mycket mer ??!! 


Ja vem vet  .. ??!! Jag vet i alla fall om jag ska prata om JAG att jag inte var värd all skit som jag lyckades sätta mig i  , som jag skapade själv eller det jag utsattes för . 


Jag kan se det idag för att det finns människor som hjälpte mig till rätt sida av vägen , de hjälpte mig att hitta MIG , den jag faktiskt är . De såg att jag inte var den JAG trodde jag förtjänade att vara och bli . TACK! 


Idag känner jag igen mig själv ..den lilla tjej jag föddes för att bli inte den som skapades av yttre påverkan och skit . 

Mycket av det styr vissa saker än i dag men jag vet vad som är sanning och inte , jag behöver bara liten spark där bak för att hamna till rätta igen . 


"Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden."


Ett underbart ordspråk som är det mest sanna jag någonsin läst! 

När jag tänker på det kan det ofta hjälpa! =) 


Jag har länge tänkt på att göra en lista på några saker som jag ibland bara inte har kunnat förstå varför det hände och sas att det var mitt eget fel att det hände ... den listan har jag aldrig skrivit ner på papper , men den finns i mitt huvud .. många punkter är avprickade som är klara att elimineras :-) 


Många andra kanske  behöver bearbetas ett tag till .. 


Det jag iaf har tagit till mig och som jag vill säga till andra  : 


Att handlingar som görs/sägs  av andra är ALDRIG ditt fel , du kan ALDRIG styra eller välja  vad en annan människa gör eller säger , det är fullkomligt dennes ansvar !! Inte ditt!


Det finns en underbar kvinna på den här jorden som en gång sa till mig : Åsa du måste sluta försöka förstå allting :-)

Det har jag tagit med mig och det får jag påminna mig om många ggr   


Fotograf: Sven Tegelmo

Presentation


Det är EJ tillåtet att använda mina bilder för privat eller annat bruk.
Fråga alltid innan om det skulle vara så att ni vill ha någon bild .
Mvh Å.E

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andras bloggar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards