rocknangel

Alla inlägg under september 2011

Av Åsa - 10 september 2011 22:15

Ja idag var jag ju som många redan vet sjukt nervös inför konserten med Tove Styrke som var min provfotografering för ett ev fortsatt sammarbete med Musicstage.se

Hon spelade på UKK ( Uppsala Konsert/kongress hus ) .. Att stå längst fram o ta för sig då de var full satt (tror de va dryga 1200 pers ) var en kick ;-) 

Det kändes väldigt bra för att vara första gången .   Nu hoppas vi musicstage tycker lika dant !  



Innan jag gick till UKK träffade jag en person som jag håller varmt om hjärtat , var riktigt kul jag blir alltid så glad .   Man ska va rädd om människor man tycker om   


Nej här kommer lite bilder på Tove .. vassssseeegooda ! 

               


 


Vill mitt i allt bjuda på en underbar låt av Nicke Borg så här på lördags kvällen : 

Av Åsa - 10 september 2011 08:32

Ska genomföra min första konsertfotografering på riktigt idag ! 

Jag är ackrediterad till Tove Styrke:s konsert i Uppsala konsert/kongress hus  som de så fint heter   


http://ukk.se/Konsert/kalendarium/Tove-Styrke/ 



Spännande , kameran laddas under dagen & väntar på att få köra hårt ikväll. 


Ja jävlar de här ska bli kul ! 

HÅLL TUMMARNA , jag vill fortsätta fota för 

 http://musicstage.se/  


 

Av Åsa - 9 september 2011 07:17

Ja ha .. ja idag ska man till gyn IGEN , den här gången kallad till Överläkaren , jag kan ju säga att hur mycket jag än försöker tänka att det nog inte är så stor fara med det hela , så har jag en stark oro .  


Har ju gått där ett antal ggr nu och fått värden som inte är som det borde , en antibiotika-kur som hjälpte till en början men känns som det förmodligen kommit tillbaka . Då samma smärtor är här och spökar igen . 


Och så nu helt plötsligt är man kallad till den STORA doktorn . Nej de känns sådär !  


Kan ju inget göra mer än vänta och veta mer efter besöket! 


I går åkte jag ut till Alunda för att Fota Jimmy B & Anna H  : s son Wilmer . 

Han med några få bilder under ett uppehåll av regnet . 

De bjöd på mycket gott fika & ihopp om att regnet skulle sluta så tog vi ensaka bidler inne .. ( inget bra resultat ) Men här är två av bilderna som vi fick iaf  .Man kan inte alltid ha tur med vädret    


Här kommer iaf världens sötaste busfrö .


     

Av Åsa - 7 september 2011 23:12

Dagen börjde med ett givande personalmöte på jobbet , efter det tog jag mig en tur till bauhaus .. Köpte tre olika färger som jag ska använda i Izacks nya rum .  


Avslutade fotoprojektet modell flyg .. var med och fotade klubben pappa är med i på deras klubb flygar dag i lördags  . Han önskade bilder som jag sen skulle skapa en fotobok av , som kommer se ut ungefär på det här viset : ( tagna med mobil kamera på data skärm så ha överssende med bild kvalittan   )        

I morgon ska jag ut till Alunda och fota lille Wilmer , ser jag fram emot !  


Nu ska jag krypa ner med min underbara man  natti natt    

Av Åsa - 7 september 2011 07:39

   


Lite roliga fotofilter & en större utrustningsväska vore inte helt fel =)  


I går kom iaf mitt lilla motljusskydd till mitt Ef 50/ 1,8



De är förbaskat kul med fotoprylar        

Av Åsa - 5 september 2011 21:58

Ja de ska bli mig ett sant nöje att få fota den tjejen . Lite nervös , mycket förväntansfull . Otroligt kul att jag fick chansen av musicstage.se  hoppas så innerligt att det går bra nu så jag får fortsätta fota för dom sen också . 


Nån som vet hur fotoförutsättningarna ser ut i Uppsala Kongress / Konsert hus , vart står man ? Dike el inte ? 


Av Åsa - 5 september 2011 07:12

Att fota är nog det roligaste jag vet ! Har ett stort projekt framför mig som jag kommit en liten liten bit på väg iaf   Ska vara klart i Nov så det gäller at få ihop de stora delarna .. Människor jag vill ha med på bild ! 


I Helgen har jag vart med på pappas modellflyg klubb och fotat ...


     

Fick också nöjet att fota vackra Lotta & hennes underbara hund Bertil 


 

Veckan ser jag framemot två st barnfotograferingar , hoppas på toppen väder :-)

Nu är de dags att hinka kaffe och gör sig i ordning inför arbetet   


Pink gör mig sällskap ! 


Av Åsa - 4 september 2011 09:39

Sitter och drömmer mig till baka lite av de man tidigare sett    




Presentation


Det är EJ tillåtet att använda mina bilder för privat eller annat bruk.
Fråga alltid innan om det skulle vara så att ni vill ha någon bild .
Mvh Å.E

Gästbok

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Andras bloggar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards